No to TRENING GRUPOWY czy FITNESS – a to nie to samo?

Jak zapewne zauważyliście od jakiegoś czasu we wszystkich naszych materiałach nie pojawia się już słowo fitness. Postawiliśmy z całą mocą na rozwinięcie treningów grupowych, które z zajęciami fitness troszkę wspólnego mają, a jednak nimi nie są. No to fitness czy nie fitness?

KM__4633

Rozumienie tego słowa będzie zależało od tego jak je zinterpretujemy, gdyż fitness to w znaczeniu potocznym rodzaj gimnastyki rekreacyjnej. Najczęściej kojarzony z układami tworzonymi do muzyki, podczas których czasami instruktor wplecie jakieś ćwiczenie, ale w sumie to oprócz dobrej zabawy do życia ćwiczącego nic nie wniesie. I właśnie z takimi skojarzeniami chcemy walczyć, wyrzucając słowo fitness z naszego słownika. Stawiamy na TRENING GRUPOWY. Bez skomplikowanych choreografii za to z wykorzystaniem fundamentalnych ruchów i pracy u podstaw. Treningi związane z poprawą mobilności, utrwalające prawidłowe wzorce ruchowe, wykorzystujące obciążenie ze sztangami lub uruchamiające wszystkie mięśnie taśmy TRX, to jest to co pozwala ćwiczącym poznać pełnię swoich możliwości!

A więc dzisiaj kilka słów o tym, dlaczego warto uczestniczyć w treningach grupowych, w małych grupach, w obecności instruktora. I jak to działa właśnie w naszym Centrum Treningowym.

Na początku kilka słów o tym, dla kogo przeznaczone są treningi grupowe i kto może, a kto nie powinien z nich korzystać. I wcale to nie jest tak, że są one dla każdego. Jeżeli ćwiczącego nękają problemy z kręgosłupem, choroby układu krążenia, powraca po kontuzji lub ma niezaleczone kontuzje z przeszłości, zdecydowanie najpierw warto popracować troszkę z fizjoterapeutą oraz trenerem personalnym, który indywidualnie sprawdzi technikę ćwiczeń oraz dobierze obciążenie. Pomimo małych grup, trener nie zawsze ma możliwość zaradzenia wszystkim indywidualnym potrzebom osób ćwiczących.

No i to by było tyle z przeciwwskazań (chociaż zauważcie, że są poważne), a teraz same plusy!

Po pierwsze grupa motywuje! Umawianie się kilku osób na tą samą godzinę jest zwykle dużo lepszym motywatorem niż umawianie się z koleżanką na bieganie. W tej grupie także wszyscy się wspierają, walczą z tymi samymi wyzwaniami, mierzą się wspólnie z celem wyznaczonym przez trenera. Warto wspomnieć, że grupa motywuje najczęściej także trenera 😀

W Puma Sports Center treningi grupowe zaplanowany proces, praca na planach treningowych oraz mierzalność efektów. Tutaj nie ma przypadku! Nawet muzyka dobrana jest ściśle pod dane ćwiczenia, aby osiągać jak najlepsze efekty. Jeżeli wchodzisz w to z nami masz możliwość otrzymać swojego opiekuna treningowego w postaci jednego z trenerów, którzy z przyjemnością pomagają dobrać odpowiednie treningi z grafiku. Trening grupowy może stać się odpowiedzią na Twoje bolączki dotyczące słabej kondycji, zbyt małej ilości sił witalnych lub przede wszystkim potrzeby uczestniczenia w pewnej społeczności, która tutaj właśnie się tworzy!

01. okładka

Obecność trenera na treningu odejmuje zmartwienia związanie ze złą techniką czy znalezieniem alternatywy dla ćwiczeń, których ćwiczący nie potrafi wykonać w prawidłowy sposób. A możliwość obserwacji siebie w lustrze ułatwia utrzymanie pozycji zgodnie z radami trenera.

Niewątpliwie trening grupowe stale przynoszą ćwiczącym mnóstwo zabawy! Dzięki obecności muzyki i wzajemnego dogadywania sobie (i trenerowi) czas mija jakoś szybciej niż podczas samotnego treningu 😊

Podsumowując, jeżeli nie posiadasz strasznych kontuzji lub dużych problemów ze zdrowiem, zaczynasz swoją przygodę z siłownią i z jakiś przyczyn nie możesz ćwiczyć z trenerem oraz chcesz się dobrze bawić – treningi grupowe są właśnie dla Ciebie! A przypomnijmy, że coraz więcej Panów łamie stereotyp i pojawia się na sali, doceniając korzyści płynące z ćwiczeń w grupie 😊

Nie czekaj! Zapisz się na wybrany trening już dzisiaj!

grafik zajęć (1)

Advertisements

7 powodów dlaczego… kobiety powinny trenować sztuki walki

No właśnie dlaczego? Jakiś czas temu, obserwując wzrastające zainteresowanie sztukami walki, również wśród Pań zastanawialiśmy się nad tytułowym tematem. Pomimo pojawiania się płci pięknej na treningach, czujemy iż ta przestrzeń nie jest jeszcze w wielu miejscach zagospodarowania. Dziś więc zobaczcie! I przekonajcie się! Albo przekażcie swoim żonom, córkom, matkom. Have fun 🙂

KM__5167

Na pierwszy ogień pójdzie… ODSTRESOWANIE, bo wiemy, że Paniom zdarza się stracić kilka włosów z głowy, walcząc z domu z upartym mężem, czy wiecznie nie posprzątanym pokojem dziecięcym. Ale nie zapominajmy także o Paniach w kontekście stresu w pracy, gdy to terminy gonią, a doba ma tylko 24 h. Dobrze chociaż na chwilę zapomnieć o obowiązkach i sprawdzającym wykonanie planu szefie, a jakie będzie lepsze rozwiązanie niż przyłożyć w worek bokserski? Oczywiście żadne, to będzie najlepsze 😀 No i negatywne załadowane emocje nie przełożą się po treningu na sprawy domowe, co niewątpliwie przestanie nakręcać stresowe koło 🙂

Drążąc dalej nie da się nie wspomnieć o… SYLWETCE. Powodem nie podlegających dyskusji jest ilość kalorii spalana podczas treningu sztuk walki. Przykładowo na treningu kickboxingu trwającym 75 minut, ważąca 60 kg kobieta może spalić ok. 780 kalorii. Kuszące prawda? A boks czy kick-boxing z całą pewnością mogą zastąpić również nudne treningi cardio. Wychodzisz z boksu i jesteś dwa kilo lżejsza ]:> O kształtowaniu pośladków już nie wspominając (na lato pasuje jak ulał!).

Od dobrych pośladków dobrze przejść do PEWNOŚCI SIEBIE, która z całą pewnością rośnie po treningach sztuk walki. Wyprostowana sylwetka niewątpliwie znacząco ułatwia załatwianie spraw zawodowych oraz domowych. No i ciuchy w sklepach też jakoś lepiej leżą 😀

Kolejnym powodem, o którym nie można zapomnieć jest umiejętność SAMOOBRONY w wymagających tego typu reakcji zachowaniach ze strony otaczającego nas Świata. Absolutnie nie chodzi nam tutaj o konieczność zastosowania rękoczynów, jednak miejskie klimaty sprzyjające ciemnym zaułkom z pewnością staną się łatwiejsze w obcowaniu z nimi mając w zanadrzu kilka ciosów, które pozwolą kobiecie szybko zareagować i ewakuować się na bezpieczną odległość w przypadku pojawienia się niepożądanego napastnika.

Jako następny na szalę pada… SPOSÓB NA NUDĘ, a może i na spotkanie z przyjaciółką. Zamiast iść na ciastko i łapać kalorie, to może trochę je pospalacie? A ciastko po treningu wchodzi jeszcze lepiej i do tego nie odkłada się w boczki! Bo jeśli nie lubisz treningów w terenie, na bieżni czy na siłowni, a coś trzeba ze sobą zrobić to czemu nie spróbować i zadać sobie trochę funu. Niech podniesie do góry rękę jedna Pani, które nie chciałaby przyłożyć na treningu facetowi, podczas gdy oni nie mogą 😀

Treningi sztuk walki z całą pewnością pozwolą ODERWAĆ SIĘ od szarej codziennej rzeczywistości, która czasem przygniata nas wszystkimi swoimi problemami, które nie zawsze tak do końca są nasze. Wyrzucając z siebie emocje można równocześnie nabrać motywacji do walki z codziennością 🙂

Kończąc, zostawiamy na w tym miejscu to co uważamy za najważniejsze, a więc tworzącą się na treningach sztuk walki SPOŁECZNOŚĆ i tworzącą się przy nich atmosferę. Respekt dla panujących reguł, szacunek dla każdego członka kręgu, lojalność wobec siebie i postępowanie z honorem, tego uczą i o tym przypominają fundamentalne sztuki walki, które scalają członków treningów. Stają się one więc nie tylko sportem, ale przebywaniem w kręgu przyjaciół oraz idealnym sposobem na spędzenie czasu wolnego!

Argumenty są więc niepodważalne (i to nie tylko dla Pań)! A jeżeli jeszcze ktoś potrzebuje się przekonać, nie widzimy innego rozwiązania problemu, jak tylko pojawić się na treningu!

A od próbowania jeszcze nikt nie umarł… 😀

KM__5232